Aarteita, ostettuja, saatuja, perittyjä ja vaihdettuja.

Silloin taannoin kirjahyllyäni siivotessani kuvailin samalla parit aarteet sen kätköistä.

Osan kirjoista olen ihan ostanut joko kaupasta, kirpparilta tai kirjaston poistomyyneistä. Esim. Montgomeryn- Sininen linna, kolme Lotta-kirjaa, Ingallsin- Farmarin lapset ovat ihan kaupasta. Kirjastonpoistomyynnistä ovat mm. Caroline Courtneyn Päävoittona rakkaus,ja yksi Viisikoista. Sitten kirpikseltä on mm. loput Viisikot, Johanna Tuomolan Kati-kirja.. 
(tässä ei ole ihan kaikki kirpparilta ym ostetut vain ne arvokkaimmat minulle)

Aarteita

Lähikuvaa

Lähikuvaa

Osan olen perinyt (=ominut) äidiltäni mm. Kaari Utriot, Anni Polvat, ja Enid Blytonin Seikkailu-kääntökirja.

Pari olen saanut, mm yhden Lotta-kirjoista olen saanut pikkuveljeni tyttöystävältä. 

Nuo Kotikunnaan Rilla, Tytöistä parhain ja Pikku naisia on vaihdettu suklaalevyyn :D tuttu facebookissa ilmoitti muuton takia antavansa kirjoja pois ja kukas sinne menikin paikalle katsastamaan valikoimaa. Poimin nuo kolme ja pari muuta (lue muovikassillisen), kiitokseksi sitten annoin hänelle pari suklaalevyä, vaikka ilmaiseksi hän olisi kirjat antanut pois. 

Osan sarjojen keräily onkin vasta aluillaan ja opiskelija-budjetilla (vaikka töissä käynkin) ei ole aina niin helppoa ostella kirjoja. Vaikka uutuuksia tuleekin enemmän osteltua. Yksi syy lukea englanniksi onkin kirjojen huomattavasti halvempi hinta, verrattuna suomennoksien hintaa..


2 kommenttia

  1. On aivan parasta löytää joku suosikki kirjansa kirpparilta naurettavaan hintaan!! Ja sitten kiikuttaa se kotiin jo muutenkin täyteen kirjahyllyyn (tai siis johonkin täysistä hyllyistä).

    Ja minäkin haluaisin Pikku naisia juuri samaisena painoksena kuin sinulla. Mutta minulla on se uusin, jossa fonttikin on aivan väärä.. joskus löydän oikean version ja pistän "väärän" kiertoon : )

    VastaaPoista
  2. Niin, totta :)

    Itsekkin haluan juuri tuon painoksen Montgomeryt ym. uusia painoksia mm Anna-kirjoista olen kyllä käännellyt käsissäni kaupassa, mutta vielä en ole sortunut vaan yritän metsästää noita punaraitaisia..

    VastaaPoista